Proiectul prezentat în acest site este cofinanţat din Fondul Social
European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor
Umane 2007-2013
"Performanţă prin
postdoctorat pentru integrarea în aria europeană de cercetare"
PERFORM-ERA
Proiectul strategic "Performanţă prin postdoctorat pentru integrarea in aria europeană de cercetare" (PERFORM-ERA) ID 57649 este finanţat prin programul de fonduri structurale POS-DRU. Proiectul este coordonat de Prorectoratul Ştiinţific al Universtităţii Tehnice "Gheorghe Asachi" din Iaşi.
Coordonator: Universitatea Tehnică "Gheorghe Asachi" din Iaşi(www.tuiasi.ro)
Echipa de implementare a proiectului
Echipa de management
• Manager de proiect: Prof.
dr. ing. Marcel Popa
• Director executiv: Prof.
dr. ing. Liviu Goraş
• Responsabil ştiinţific: Prof.
dr. ing. Carmen Teodosiu
• Responsabil financiar: Ec.
Mihaela Roşu
• Responsabil juridic: Jr.
Mirela Troia
Echipa de tutori
Personal administrativ
În implementarea proiectului sunt implicate 5 facultăţi
din Universitatea Tehnică "Gheorghe Asachi" din Iaşi:
Facultatea de Inginerie Chimică şi Protecţia
Mediului
Facultatea de Automatică şi Calculatoare
Facultatea de Inginerie Electrică, Energetică şi
Informatică Aplicată
Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi
Tehnologia Informaţiei
Facultatea de Hidrotehnică, Geodezie şi Ingineria
Mediului
Partener: Universitatea
"Politehnica" din Timişoara (www.upt.ro) • Responsabil proiect: Prof. dr. ing. Nicolae Vaszilcsin |
Buget total proiect: 20.813.320 RON, din care finanţare nerambursabilă 20.016.735 RON. |
Domenii de cercetare postdoctorală:
|
Tineri cercetători cu titlul de doctor sprijiniţi prin
proiect: 54, din care 39 în
cadrul Universităţii Tehnice "Gheorghe Asachi" din
Iaşi şi 15 în
cadrul Universitaţii "Politehnica" din Timişoara. Bursele postdoctorale sunt acordate pentru 34 de luni (2010 - 2013) şi respectiv24 de luni (2011 - 2013), în conformitate cu cererea de finanţare a proiectului |
Proiectul vizează susţinerea activităţilor de cercetare ştiinţifică în domenii interdisciplinare, precum şi cooperarea internaţională cu universităţi prestigioase din Europa, cum ar fi: Vienna University of Technology, Technical University of Munchen, Technical University of Denmark, University of Manchester, Technical University of Lisbon, Universite de Mulhouse, Universite Claude Bernard de Lyon (Franţa), Universite du Pau et du Pays de L'Adour (Franţa), Delft University of Technology (Olanda) etc. |
Obiective generale: • Formarea unei generaţii de cercetători de excepţie, competitivă pe piaţa muncii modernă şi flexibilă, prin continuarea pregătirii în cadrul unui program postdoctoral integrat, interdiciplinar. • Proiectul vizează perfecţionarea continuă a resurselor umane, ceea ce le va asigura integrarea în aria europeană a educaţiei (EHEA) şi cercetării (ERA), dezvoltarea societăţii bazate pe cunoaştere, cu efectul obţinerii unor rezultate ştiinţifice de vârf, prioritare, ce vor asigura creşterea performanţei şi vizibilităţii învăţământului şi cercetării româneşti pe plan internaţional. |
Obiective specifice ale
proiectului: 1. Crearea unei scoli postdoctorale in care vor activa un numar de 54 cercetatori cu titlul de doctor; stimularea si dezvoltarea de programe tematice interdisciplinare, prin identificarea de teme de interes comun ale nucleelor ce vor activa in cadrul scolilor, in domenii prioritare (tehnologiile societatii informationale, energie, mediu, biotehnologii, materiale si produse inovative) din cadrul Strategiei Nationale si Europene de CDI 2007-2013. 2. Cresterea capitalului uman si a competitivitatii sale prin selectia unor doctori specializati in domeniile prioritare, carora li se vor acorda burse motivante, pentru a-si continua cercetarile in cadrul programelor post-doc desfasurate in Romania,cu intentia declarata de a reduce fenomenul brain-drain. 3. Utilizarea optima si intensiva a infrastructurii performante de cercetare de care dispun institutiile partenere, a platformelor si laboratoarelor de cercetare, avand ca efect cunoasterea si asimilarea de catre tinerii cercetatori a tehnicilor si aparaturii celor mai moderne. 4. Imbunatatirea mobilitatii academice nationale si internationale a cercetatorilor asigurand contactul acestora cu cercetarea de inalt nivel din CE, dezvoltand noi colaborari si parteneriate cu unitati de cercetare si invatamant din strainatate. 5. Consolidarea colaborarilor nationale si transnationale, precum si dezvoltarea de noi parteneriate in domeniile prioritare de cercetare la nivel national si european,cu precadere a celor cu caracter interdisciplinar, cu scopul crearii unor retele de cercetare, inclusiv prin participarea unor unitati de productie, activitati la care tinerii isi vor aduce aportul. 6. Asimilarea cercetatorilor post-doc ca membri ai comunitatii academice si antrenarea lor in activitati specifice ale mediului universitar (invatamant, cercetare). |
Activităţi |
Anul I 1 aprilie 2010 - 31 martie 2011 |
A1.1. Informare si publicitate prin
mijloace mass-media si prin alte forme asupra proiectului si
publicarea pozitiilor postdoc. A1.2. Selectia candidatilor (pentru 34 luni vacante); Conceperea/incheierea contractelor de studii postdoctorale conform legislatiei in vigoare si normelor interne ale institutiei; Alcatuirea portofoliului de teme de cercetare interdisciplinare in domenii proritare. A1.3.Selectia candidatilor (pentru 24 luni);Conceperea/incheierea contractelor de studii postdoctorale conform legislatiei in vigoare si normelor interne ale institutiei; Alcatuirea portofoliului de teme de cercetare interdisciplinare in domenii proritare. A1.4. Workshop destinat initierii proiectului. A1.5. Crearea/dezvoltarea unei baze de date si a unui site de internet privind programul post-doctoral incluzand si o sectiune de intranet ; A1.6. Desfasurarea de activitati si actiuni inovatoare in cadrul programului postdoctoral (ex. crearea de echipe de cercetare de tipul «tutore – postdoctorand» pe temele de cercetare propuse, training pe aparate perfornante) A1.7. Acordarea de sprijin financiar postdoctoranzilor sub forma de burse A1.8. Dezvoltarea coerenta si complementara a infrastructurii prin achizitii de aparatura performanta, tehnica IT si multimedia si/sau up-gradarea celor existente A1.9. Sprijinirea activitatii de publicare a rezultatelor cercetarii si asigurarea accesului postdoctoranzilor la baze de date internationale A1.10. Activitati nationale/transnationale: mobilitati ale postdoc prin stagii, participare la manifestari stiintifice,vizite de studiu;mobilitati echipa implementare pt stabiliri de noi parteneriate/consolidare a celor existente/participare la activitati de cercetare specifice postdoctoranzilor A1.11. Organizarea de intalniri ale cercetatorilor postdoc in cadrul nucleelor scolii post-doctorale din care fac parte; Organizarea de workshopuri destinate diseminarii rezultatelor proiectului la sfarsitul primului an de derulare; A1.12. Activitati monitorizare(activitate postdoctoranzi /tutori; activitati de indrumare stiintifica a postdoctoranzilor de catre tutori), managementului, informare/publicitate, management financiar/resurselor umane,monitorizare mobilitati,urmarirea indicatorilor de performanta |
Anul II 1 aprilie 2011 - 31 martie 2012 |
A.2.1. Asigurarea sprijinului financiar
postdoctoranzilor sub forma de burse A2.2. Dezvoltarea coerenta si complementara a infrastructurii prin achizitii de aparatura performanta, tehnica IT si multimedia si/sau up-gradarea celor existente A2.3. Actualizarea si intretinerea site-ului si bazei de date privind programele postdoctorale A2.4. Activitati inovatoare destinate sustinerii caracterului interdisciplinar prin stimularea realizarii temelor de cercetare in cooperare cu universitati/centre de cercetare europene; A2.5. Sprijinirea activitatii de publicare si depunerii de propuneri de inventii in scopul valorificarii rezultatelor ce se vor dovedi aplicabile A2.6. Introducerea de module specific de pregatire (modelare si simulare matematica, etica in cercetare, inventica, managementul proiectelor de cercetare) si de formare privind nediscriminarea, dezvoltarea durabila si protectia mediului; A2.7. Activitati nationale/transnationale: mobilitati ale postdoc prin stagii, participare la manifestari stiintifice,vizite de studiu;mobilitati echipa implementare pt stabiliri de noi parteneriate/consolidare a celor existente/participare la activitati de cercetare specifice postdoctoranzilor A2.8. Elaborarea ghidului de bune practici in cadrul proiectului; A2.9. Activitati de diseminare a rezultatelor cercetarii si ale proiectului:organizare seminarii; organizarea de workshop destinat diseminarii rezultatelor proiectului/a bunelor practici dupa al doilea an; organizare workshopuri tematice interdisciplinare cu participarea de specialisti din CE A2.10. Activitati monitorizare(activitate postdoctoranzi /tutori; activitati de indrumare stiintifica a postdoctoranzilor de catre tutori), managementului, informare/publicitate, management financiar/resurselor umane,monitorizare mobilitati,urmarirea indicatorilor de performanta A2.11. Selectia candidatilor; incheierea contractelor de studii postodoctorale conform legislatiei in vigoare si normelor interne ale institutiei; alcatuirea portofoliului de teme de cercetare interdisciplinare in domeniile prioritare |
Anul III 1 aprilie 2012 - 31 martie 2013 |
A3.1. Asigurarea sprijinului financiar
postdoctoranzilor sub forma de burse A3.2. Dezvoltarea coerenta si complementara a infrastructurii prin achizitii de aparatura performanta, tehnica IT si multimedia si/sau up-gradarea celor existente A3.3. Actualizarea si intretinerea bazei de date privind programele post-doctorale A3.4. Activitati nationale/transnationale: mobilitati ale postdoc prin stagii, participare la manifestari stiintifice,vizite de studiu;mobilitati echipa implementare pt stabiliri de noi parteneriate/consolidare a celor existente/participare la activitati de cercetare specifice postdoctoranzilor A3.5. Sprijinirea activitatii de publicare si depunerii de propuneri de inventii in scopul valorificarii rezultatelor cercetarii din domenii prioritare A3.6.Activitati diseminare a rezultatelor cercetarii si ale proiectului:organizare seminarii/workshop;organizare workshopuri tematice cu participarea de specialisti din CE; organizarea de workshop de finalizare/bune practici la sfarsitul proiectului A3.7. Activitati monitorizare(activitate postdoctoranzi /tutori; activitati de indrumare stiintifica a postdoctoranzilor de catre tutori), managementului, informare/publicitate, management financiar/resurselor umane,monitorizare mobilitati,urmarirea indicatorilor de performanta |
„Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României”
"Performanţă prin postdoctorat pentru integrarea în aria europeană de cercetare"
PERFORM-ERA
ID - 57649
2010 - 2013
POSDRU/89/1.5/S/57649
FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013
Axa prioritară 1: Educaţia şi formarea
profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării bazate
pe cunoaştere
Domeniul major de intervenţie 1.5: Programe doctorale şi
postdoctorale în sprijinul cercetării